Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator website

Les 6

En... actie! Hoe dan?

‘Neem je iets lekkers mee?’ Als je niet heel concreet en expliciet maakt wat jij met ‘lekkers’ bedoelt, koopt je vriend waarschijnlijk niet hetgeen jij bedoelde. Maak altijd klip en klaar hoe en waar de ander ‘de juiste actie’ kan doen. In les 6 van vandaag krijg je tips voor hoe jij een goede reclame-uiting kan maken en overbrengen.

Bekijk video Download e-book

video

Een sterke call-to-action

Vandaag wil ik je vertellen waarom een sterke call-to-action cruciaal is. Want als je doelgroep niet weet hoe, waar en wat ze moeten doen, doen ze ook niets. En dat kost je omzet, conversie of traffic naar je website. Reclame zonder heldere call-to-action is als een huis zonder voordeur, als een bedrijf zonder omzet. Daar heb je net niks aan. Dus wil je resultaat boeken, dan is een sterke call-to-action de sleutel tot het succes.

Wat is een call-to-action

Een call-to-action (kortweg: CTA), zet bezoekers aan tot actie. Op je website is dit vaak een knop of button. Maar het kan ook een link of vetgedrukte tekst zijn in een reclame-uiting. Voorbeelden zijn ‘Bestel direct’, ‘Krijg antwoord’, ‘Reclametraining starten’, ‘Inschrijven’. Hoe concreter, hoe beter. Probeer het resultaat dat de actie in gang zet te communiceren.

Door de jaren heen heb ik ontdekt dat er drie gouden regels zijn voor het schrijven van een goede call-to-action. Deze 3 regels waardoor de reclame resultaat oplevert, leg ik uit in deze video.





De volgende les mail ik je!